உங்கள் மாவட்டத்தைத் தேர்வுசெய்க

    Explained: شیڈو باننگ (Shadow Banning) کیا ہے، اسے سوشل میڈیا پر کیوں کیا جارہا ہے استعمال؟

    کریگ لسٹ، ریڈڈیٹ، ٹویٹر، اور انسٹاگرام سمیت سوشل میڈیا ویب سائٹس کی ایک بڑی تعداد میں اس طرح کی شکایات درج کی جارہی ہیں۔

    کریگ لسٹ، ریڈڈیٹ، ٹویٹر، اور انسٹاگرام سمیت سوشل میڈیا ویب سائٹس کی ایک بڑی تعداد میں اس طرح کی شکایات درج کی جارہی ہیں۔

    حدید پہلا شخص نہیں ہے جس نے اسرائیل-فلسطینی تنازعہ کے سلسلے میں ڈیجیٹل سنسر شپ کے بارے میں شکایت کی ہے۔ پچھلے سال غزہ پر اسرائیل کی بمباری کے بعد کئی فلسطینی حامی کارکنوں نے بھی زور دیا کہ فیس بک اور انسٹاگرام پر ان کی پوسٹس/مواد پر پابندی لگائی جا رہی ہے۔

    • Share this:
      سوشل میڈیا کے ایک صارف بیلا حدید (Bella Hadid) کا دعویٰ ہے کہ اس کی فلسطین حامی سوشل میڈیا پوسٹس پر ہندوستان میں شیڈو باننگ (Shadow Banning) کے ساتھ پابندی لگا دی گئی تھی جو مبینہ طور پر مواد کو ہٹانے کی درخواستوں میں پیش پیش تھی۔ یہ ایک ایسا طریقہ کار ہے، جس کے تحت مشین لرننگ سے مدد لی جاتی ہے۔

      شیڈو باننگ کو پوسٹس میں ذکر کردہ مواد کے ساتھ چھڑ چھاڑ کے لیے بھی استعمال کیا جاسکتا ہے۔ یہ سنسرشپ کے ساتھ ساتھ کسی کی سوشل میڈیا تک رسائی کے ساتھ ایک سائبر رشتہ ہے۔

      بیلا حدید نے گزشتہ ماہ انسٹاگرام پر الزام عائد کیا تھا کہ شیڈو باننگ کے تحت ان کے فلسطین حامی مواد پر پابندی لگائی جارہی ہے۔ بیلا حدید کا دعویٰ کرنے سے کہ اس کی فلسطین حامی سوشل میڈیا پوسٹس پر ہندوستان میں پابندی لگا دی گئی، یہ بحث کا موضوع بن گیا ہے۔

      شیڈو باننگ کیا ہے؟

      شیڈو باننگ کی شناخت اسٹیلتھ باننگ کے طور پر بھی کی گئی ہے۔ یہ کسی صارف کو اس کے علم کے بغیر کسی پلیٹ فارم سے بلاک یا جزوی طور پر محدود کرنے کا عمل ہے۔ مواد کو سنسر کرنے کے لیے وھی اس کا استعمال کیا جاسکتا ہے۔ وہ مواد ایک پوسٹ سے پوری کمیونٹی تک کچھ بھی ہو سکتا ہے۔

      حدید کا کہنا ہے کہ میرے انسٹاگرام نے مجھے اپنی کہانی پر پوسٹ کرنے سے معذور کر دیا ہے۔ اس طرح کی حرکت تب ہی ہورہی ہے جب میں فلسطین اور فلسطینیوں سے متعلق پوسٹ کرتا ہوں۔ انھوں نے کہا کہ جب میں فلسطین کے بارے میں پوسٹ کرتا ہوں، تو مجھ پر فوری طور پر پابندی لگ جاتی ہے، ورنہ آپ میں سے تقریباً ایک ملین لوگ میری پوسٹ دیکھ سکتے ہیں۔

      حدید پہلا شخص نہیں ہے جس نے اسرائیل-فلسطینی تنازعہ کے سلسلے میں ڈیجیٹل سنسر شپ کے بارے میں شکایت کی ہے۔ پچھلے سال غزہ پر اسرائیل کی بمباری کے بعد کئی فلسطینی حامی کارکنوں نے بھی زور دیا کہ فیس بک اور انسٹاگرام پر ان کی پوسٹس/مواد پر پابندی لگائی جا رہی ہے۔ ایک سرکاری جواب میں کمپنی نے وضاحت کی کہ یہ عالمی سطح پر تکنیکی خرابی کی وجہ سے ہوا ہے۔ تاہم زیادہ مواد تیار کرنے والوں کا خیال ہے کہ مسئلہ ابھی بھی موجود ہے۔

      یوزر شاڈو (user shadow) پر پابندی/غیر پابندی کا کیا سبب بن سکتا ہے؟

      شیڈو پر پابندی عائد ہونے کے معیار پورٹل کے لحاظ سے مختلف ہوتے ہیں، لیکن عام طور پر اس میں کچھ حد تک سپیمنگ، نامناسب رویہ، یا کاپی رائٹ کی خلاف ورزی شامل ہوتی ہے۔

      ایسا مواد جو معیاری رہنما خطوط کی خلاف ورزی کرتا ہے، جیسے کہ دہشت گرد تنظیموں کی تعریف کرنا، دوسروں کی نقالی کرنا، جنسی طور پر صریح مواد جس میں کسی نابالغ کو شامل کیا گیا ہے، یا بدسلوکی اور ہراساں کرنا اس میں شامل ہیں۔ اسے مواد کو آسانی سے سینسر کر دیا جاتا ہے۔

      کچھ ویڈیو گیمز پر بھی شیڈو پابندی لگ سکتی ہے۔ مثال کے طور پر اگر کسی پر دھوکہ دہی یا ہیکنگ ٹولز استعمال کرنے کے لیبل سے پابندی لگائی گئی ہے، تو ان پر دوبارہ پابندی لگائی جا سکتی ہے اگر وہ ایک ہی ڈیسک ٹاپ/کنسول پر چلاتے ہیں۔

      لیکن یہ رازداری ہے جو عام اعتدال کو سائے پر پابندی سے ممتاز کرتی ہے۔ شیڈو پابندی اس وقت ہوتی ہے جب سوشل میڈیا سائٹس بغیر وجہ بتائے مواد کو چھپاتی ہیں یا سنسر کرتی ہیں۔ سوشل میڈیا پلیٹ فارمز کا دعویٰ ہے کہ وہ شیڈو پابندیوں پر عمل درآمد نہیں کرتے ہیں۔

      شیڈو باننگ کی کچھ مثالیں کیا ہیں؟

      #shadowbanned ہیش ٹیگ کو TikTok پر 17.9 بلین سے زیادہ بار دیکھا جا چکا ہے۔ لوگوں نے دعویٰ کیا کہ کچھ مواد پوسٹ کرنے کے بعد کسی کی ویڈیوز TikTok کے For You پیج پر نظر نہیں آتیں، یہ ایپ کی ایکسپلوریشن فیڈ ہے۔ جو کہ ایپ کے سامعین کی ترقی کے لیے اہم ہے۔

      مزید پڑھیں: Prophet Remarks Row:پولیس کے سامنے پیش نہیں ہوئیں نوپور شرما، پیر کو ایکشن لے سکتی ہے ممبئی پولیس

      آسٹریلیا کے بگ برادر وی آئی پی سلیبریٹی شو میں ابھرنے والی اولمپک میڈلسٹ کیٹلین جینر نے دعویٰ کیا کہ مارچ میں فاکس نیوز کے شراکت دار کے طور پر رجسٹر ہونے کے بعد ٹویٹر نے ان پر پابندی عائد کر دی تھی۔ میری مصروفیات ڈرامائی طور پر کم ہوگئیں اور میں مکمل طور پر حیران رہ گیا۔

      یہ بھی پڑھیں:Maharashtra Political Crisis:’میں دیکھ رہا ہوں مہاراشٹر میں بندروں کاناچ ہورہاہے‘:اسداویسی

      2018 کے ایک مضمون کے مطابق ٹوئٹر نے سرچ رینکنگ میں بعض ریپبلکنز کی نمائش کو کم کر دیا تھا۔ مضمون میں بتایا گیا ہے کہ جب مخصوص ریپبلکن اصطلاحات کو سرچ بار میں ٹائپ کیا گیا تو اکاؤنٹ ظاہر نہیں ہوا۔

      اس سے بچنے کے لیے ایسی پوسٹوں پر زور دیا گیا ہے، جس سے سماج پر منفی اثر نہ پڑے۔
      Published by:Mohammad Rahman Pasha
      First published: